6 Ağustos 2015 Perşembe

Lavanta kesesi Yapımı

Bebeğinizi görmeye gelen ziyaretçilere hediye olarak verebileceğiniz birçok ürün var. Bunlardan biri de lavanta keseleri . Ne zaman  bir ziyaretten elime geçse içinde yoğun elyaf Çay kaşığı kadar lavanta oluyor ve kokusu da olmuyor . Bende o Yüzden sipariş vermedim. Kendi kesemizi kendimiz yapalım dedim . Ben evimde olan mevcut kumaşı değerlendirdim ama satın alırsanız bence Osmanlı ipeği alın derim . Dokusu ve kalitesi ile harika.

Ben önce kağıttan kalıp kestim . Deneme olarak da başka bir kumaşı biçip diktim. Göz kararı Ölçü kullandım . Keseleri  Kenarlarından dikip üst kısmını sürfile Yaptım. 
Eminönü'nden aldığım Fiyonk ile silikon tabancası kullanarak yapıştırdım. 

Daha sonra keseleri ütüledim. Içlerine elyaf koyup bol miktarda mis kokulu lavanta ekledim. Aktardan lavanta alırken taze olup olmadığına dikkat edin ve sorun taze olmayanlar böceklenmiş olabilirler. Sonra keseleri Kurdela ile sıkıca bağladım dantelden Fiyonk yapıp yapıştırdım . Üst kısmına Çengelli iğne koydum oraya isim etiketini monte edicem . 
Bebek hazırlıkları tabi ki bu kadar değil paylaşmaya devam (:

Hiç yorum yok: