13 Ağustos 2015 Perşembe

Hastane çantasında neler bulunmalı ?

En önemli Kısım bu işte (:  ben tecrübeli olmama rağmen aradan uzun zaman geçtiği için liste yapıp iyice düşündüm.

36. Haftaya girmek üzereyim  daha çantayı hazırlamadım . O yüzden fotoğrafsız bir yazı... Ama her ihtimale karşı 34. Haftadan sonra hazırlamak gerekir .
 
Tuttuğum listeye geçersek
 
Bebek için hastane çantasında neler bulunmalı 

1-  Hastane çıkışı seti  ( bazı aileler 2 tane alıyorlar bu setler genelde 10-12 Parça arası ve fazla gerekli olmayan Şeyler de içerebiliyor. Bu sebeple 10 parçalık 1 takım hastane çıkış seti yeterli fakat  ekstradan 2 takım zıbın seti koymayı unutmayın )
2-  Sarı tülbent ( bunu eskiler bilir sarılık Olmasın veya hafif atlatsın diye beşiğinin Üstüne doğru örtün yüzünü kapatmayın ben çok faydasını gördüm . sarılık konusunda sıkıntı yaşamadık 2. de öyle olur inşallah )
3-  Hastanede genelde veriyorlar ama yine de çantanıza yenidoğan bebek bezi koymayı unutmayın. ıslak mendil ( ben unibaby kullandım pamuk mendil ve çok sağlıklı tavsiye ederim)
4-  Ana kucağı
5-  Ağız bezi ( tülbent ) - Mermerşah bezi
6-  İnce veya Kalın battaniye ( mevsimine göre )
7-  Bebe çorabı - Başlık - Eldiven ( ben eldivene karşıyım. Bebeğin ellerini serbest bırakıp dokunma hissetme duygusunun önüne geçmemek gerekiyor )
8-  Önlük
9-  Her ihtimale karşı pişik kremi - bebe yağı
10- Kirli Torbası

Anne için hastane çantasında neler bulunmalı

1- 2 adet pijama takımı - 2 adet gecelik ( pijama takımı normal doğum için - gecelik sezeryan için tercih edilmekte 3' er tane bile olabilir çok ihtiyaç oluyor )
2- Terlik - Çorap ( Ayaklarınız çok üşüyecek )
3-Emzirme sütyeni - atleti - birkaç iç çamaşırı ( sezeryan olacak iseniz uygun iç çamaşırı)
4- Göğüs Kremi ve pedi
5- Uzun gece boyu Ped
6- Tarak - Toka - Diş Fırçası - Parfüm - Makyaj Malzemesi vs.
7- Hastaneden normal kıyafetiniz ile çıkmayı planlıyor iseniz yedek kıyafet -
8- Uzun sabahlık ( Hastanede dolaşırken ve çıkarken gerekli )
9- Fotoğraf Makinası


Bence bu kadar yeterli inşallah unuttuğum önemli bir şey yoktur (:




 

Hiç yorum yok: